Page 198 - Laporan Tahunan 2013 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 198
LAPORAN TAHUNAN 2013
Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia

KAJIAN KEPUASAN LAWATAN SAMBIL BELAJAR
PELANGGAN
Sebanyak 5 lawatan sambil belajar ke KPK ini
Bagi memenuhi piawaian sistem penyampaian telah diselaraskan oleh UKK. Berikut adalah
perkhidmatan awam dan juga sejajar dengan lawatan berkenaan:
Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam Bil 1 Tahun
2008 – Panduan Pengurusan Perhubungan • Lawatan Sambil Belajar dari Pegawai Kanan
Pelanggan, satu kaji selidik mengenai kajian Bangladesh pada 3 Januari 2013
kepuasan pelanggan dilaksanakan bagi
mengesan tahap kepuasan pelanggan yang • Lawatan Sambil Belajar dari Negara
berurusan dan menggunakan perkhidmatan Bangladesh pada 11 Mac 2013
di setiap kaunter dan perkhidmatan teras
Kementerian Pelancongan Malaysia. • Lawatan Sambil Belajar dari Pelajar Unisel
Fakulti Perniagaan pada 20 Mac 2013
Kaedah yang digunakan adalah berdasarkan
data yang dikumpul dari borang soal selidik • Lawatan Sambil Belajar dari Negara
secara ”online” dan edaran kepada orang awam Bangladesh pada 9 April 2013
atau pelancong secara bersemuka sewaktu
berurusan di pejabat atau Program Hari • Lawatan Sambil Belajar dari Kementerian
Bertemu Pelanggan. Pencapaian ‘BERPUASHATI’ Pelancongan Oman pada 24 September 2013
pelanggan, telah meningkat daripada 32% pada
tahun 2012 kepada 54% pada tahun 2013.

194
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203